Őrület, hogy miket reggelizünk!

paleo reggeli

Nem mindegy hogyan indítjuk a napot! Az első étkezés a reggeli, ami a legfontosabb az összes étkezésünk között, de nagyon nem nem mindegy, mit teszel a tányérodra.

paleo reggeliHa jól választod meg a reggelid, ez nem csak az egész napodra, hanem az ideális testsúlyodra is pozitív kihatással lesz majd.

Sokszor találkozom olyanokkal, akik már évek óta egyáltalán nem reggeliznek, mert nincs idő rá a rohanás miatt. Még többen vannak, akik azt gondolják, hogy egy jó kiadós cukor-bombával majd egészen délutánig kibírják evés nélkül.

Néhány pontban összeszedtem, hogyan lehet elszúrni a reggelit.

Remélem, Te már nem követsz el ilyen hibákat!

Nem reggelizel

A diéta szempontjából ez jól hangzik, hisz egy étkezés kihagyásával sokkal alacsonyabb a napi kalóriabevitel, de ha rendszeresen kihagyod ezt a legfontosabb étkezést, a szervezeted tartós stressznek teszed ki.

Egyszerűbben fogalmazva ha rendszeresen kihagysz egy-egy étkezést, vagy jelentősen csökkented a bevitt táplálékot, a szervezeted megijed, és legközelebb, amikor újra élelmiszerhez jut a szervezeted, azonnal elkezd raktározni. Így alakul ki a jo-jo effektus, ezért nem működnek az éhezésen alapuló diéták.

Rostos gyümölcslevek

Sokan fogyasztanak az egészséges életmód címén 100%-os gyümölcsleveket reggelire. Ez mind szép és jó, de sokan nem tudják, hogy ezek többsége sűrítményből készült.

Miért gond ez?

Azért, mert a gyártók a sűrítményhez cukrot használnak. Valóban igaz az állítás, hogy “hozzáadott cukrot nem tartalmaz”, hisz a cukros sűrítményhez már csak vizet, meg maximum aszkorbinsavat használnak.

Kihagyod az értékes fehérjéket

Ha habos kakaót eszel két sós-vajas kiflivel, ez feltölti a “cukorraktáraidat”.

Bocs, ez csak egy szóvicc volt, nincs ilyened, ahogyan nem létezik a “vitaminraktárad” sem 🙂

Ha ilyeneket eszel reggelre, azzal csak azt éred el, hogy pillanatok alatt felszökik a vércukorszinted, és 10 órakor kopogó szemmel rohamozod meg a folyosón lévő nasi-automatát.

Egyél reggelre bőségesen fehérjét, ami egyensúlyban tartja a vércukorszintedet. Készíts tojásrántottát, sült sonkát, ropogós szalonnát, zöldségeket stb.

Diétás puffasztott kenyérhelyettesítők

A diétás kenyerek polcán találd a legnagyobb átverést, a puffasztott kenyérhelyettesítőket.

Miért haragszom rájuk annyira?

Mert ez egy hatalmas átverés. Minél jobban feldolgoznak egy gabonát, annál gyorsabban felszívódó szénhidráttá válik. A puffasztott kenyérhelyettesítő szeletekből egy zacskót egy étkezésre simán be lehet falni, és közben azt gondolja a fogyasztó, na most aztán adott a fogyókúrának, végre egészségesen eszik.

Sok ismerősöm egész nap ilyeneket rágcsál, csak hogy elnyomja az éhségérzetét. Remélem te nem követsz el ilyen hibát!

Csak gyümölcsöket eszel

A gyümölcsök valóban egészségesek, de egyes gyümölcsök magas gyümölcscukor tartalommal rendelkeznek. Ilyen például a banán, a narancs vagy a körte . Önmagában fogyasztva sajnos nem lát el túl sok energiával, így délig valószínűleg már kopogni fog a szemed.

Persze jó alternatíva lehet hetente egyszer-kétszer, amikor sürget az idő, és nem tudsz összedobni egy rántottát, de mindenképpen egészítsd ki egy kis diófélével, vagy olajos magokkal.

A reggeli tehát a legfontosabb étkezésünk, így akkor jársz jól, ha magas fehérje tartalmú, és lassan felszívódó szénhidrátokat (zöldség, gyümölcs, magvak) eszel reggelre.

Mint mindenben az élet terén, nem a mennyiség, hanem a minőség számít 🙂 

Paleo reggeli tippjeim:

Tojásrántotta sült kolbásszal
Paleo virsli főtt tojással, paleo mustárral
Tükörtojás sült szalonnával
Chia puding friss gyümölcskockákkal, kevés dióval
Zöldturmix almából, banánból, spenótból
Tepertőkrém paleo kenyérkével
Zöldséges rántotta (paprika, gomba, hagyma)

Írd meg kommentben, vagy a Facebook-on hogy Te miket szoktál reggelizni!

10 thoughts on “Őrület, hogy miket reggelizünk!”

  1. Az én reggelim pl. előző nap beáztatott zabpehely aszalt meggyel, mazsolával és egy adagoló kanál barnarizs fehérjeporral.
    Ezzel délutánig simán ki lehet bírni.

  2. Puffasztott kenyér alatt kell érteni pl. az Abonettet, vagyis az extrudált kenyereket ? Ha igen, akkor milyen kenyér a javasolt ? , hiszen mind gabona termék, ezért szénhidrát. Köszönöm megtisztelő válaszod. Üdvözlettel, Klára.

  3. Igen, ezekre gondoltam. Kenyér helyettesítésre szoktunk főleg magokból (mandula, kókusz, lenmag stb.) készíteni kenyérhelyettesítőt. Természetesen a legjobb, ha teljesen elhagyjuk a kenyeret. Hidd el, meg lehet könnyen szokni. A kolbászt is zöldségekkel eszem évek óta. A pörkölteket, húsokat cukormentes savanyúsággal, vagy gyümölcskompóttal. Ezt a blogbejegyzésemet olvastad már? http://www.paleo-dieta.hu/paleo_dieta/kenyer-kerdes/

  4. Tányér #1: 2 tojásból rántotta, mellé húsos szalonna és/vagy egyéb főtt/sült hús, disznósajt, kolbász
    Tányér #2: csalamádé, csemege uborka, ecetes gyöngyhagyma, paradicsom, paprika és 1-2 gyümölcs (barack, banán, alma, körte, egy marék cseresznye stb)
    A főtt édesburgonya köretként nekem nagyon bevált, hogy ne hajtson meg ez a reggeli zsíros bomba. Régen a kenyér látta el ezt a feladatot, még keresem az olcsó és egyszerű alternatívákat…
    Pohár/bögre: tisztított víz, hűvösebb időben meleg fűszertea natúr módon, esetleg 1 tk eritrittel

  5. A diabos akinek muszáj szènhidratot enni , az mit egyen a kenyér helyett , mert nekik kell a lssú,ill . Aa gyorsan felszivódó szénhidrát ? Akkir ezt mivel váltsuk ki?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük