Igyál vizet!

Már két korábbi bejegyzésemben is foglalkoztam a folyadékfogyasztás fontosságával, de mivel közeledik a víz világnapja, újra elővettem a témát.

Tudom, már a könyöködön jön ki, hogy testünk 70%-a víz, és hogy naponta minimum 2 litert kellene meginnunk ahhoz, hogy az anyagcserénk, idegrendszerünk, emésztésünk stb. tökéletesen működjön, de… 

Sokan siklanak el afölött a tény fölött, hogy a túl kevés vízfogyasztás mennyi egészségügyi problémát okoz: fejfájás, koncentrációs zavarok, székrekedés stb. Tehát nem elég csak egészségesen étkezni, sok vizet kell inni!

A baloldali fotón Sara Smith újságírónő arcképét láthatod azelőtt, mielőtt elhatározta, hogy rendszeresen megiszik naponta három liter vizet. Az angol újságírónő a kísérlete előtt naponta nagyjából 1 liter folyadékot fogyasztott, ennek következtében súlyos fejfájással és emésztési problémákkal küszködött.

Végül megunta a dolgot és beszélt egy neurológussal, aki azt javasolta neki, igyon meg naponta 3 liter folyadékot. Sarah úgy döntött, nincs mit veszítenie, s mivel vérbeli újságíró, így saját magán végzi el kísérletet mások okulására. Egy hónapon keresztül semmi mást nem tett, csak napi 3 liter vizet ivott. A kísérlet előtt és után is készült róla fotó, azt hiszem a különbség szembetűnő.

Eltűntek a karikák a szeme alól, szebb lett az arcbőre, elmúlt a fejfájása, egészségesebbnek és sokkal fiatalabbnak néz ki mint a kísérlet előtt, s ezt saját véleményével is alátámasztotta.

De én képtelen vagyon napi 3 liter vizet meginni!

Jeleztétek már páran, hogy azért nem mertek vizet inni, mert állandóan a mellékhelyiséget járjátok. Szeretnétek ugyan több vizet inni, de emiatt képtelenek vagytok rá.

Ezzel kapcsolatosan szeretnék néhány vízivási trükköt megosztani veletek:

  • Nagyon fontos, hogy ezt a mennyiséget ne egyszerre akard pótolni, hanem oszd be egész napra.
  • Vegyél egy literes, lehetőleg BPA mentes műanyag flakont vagy üveget, és tűzd ki célul, hogy naponta három üveggel megiszol. Az elsőt délig, a másodikat 4 óráig, a harmadikat legkésőbb este 9-ig.
  • Ne feledkezz meg a normális sóbevitelről sem, ugyanis a só köti meg a vizet. Sóhiány esetén fordul elő, hogy a víz egy az egyben “átszalad” rajtunk.
  • Ne siess! Hagyj időt a szervezetednek szépen hozzászokni a vízfogyasztáshoz. Az első pár napban csak egy litert ossz be, néhány nap múlva emeld meg 2 literre, és amikor már úgy érzed, simán meg tudod inni, megemelheted napi 3 literre

Talán most hitetlenkedsz, de napi 3 liter vizet könnyen meg lehet inni, néhány hét múlva ha otthon felejted a flaskádat, már szinte kívánni fogod a vizet 🙂

Ezzel a cikkel persze nem az ásványvízfogyasztók táborát szeretném bővíteni, mert az ásványvizekkel elég sok a probléma. Ha teheted, akkor tisztított vizet igyál, mert ez a legmegfelelőbb a szervezetünk számára.

Mivel ez a téma egyébként is a szívügyem, hisz több mint tíz éve foglalkozom víztisztító készülék forgalmazásával is, így nézd meg, milyen víztisztítót használok a konyhámban>> 

Az eredeti cikket megtalálod itt >>

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a blogbejegyzést! Ha tetszett, kérlek oszd meg vagy like-old a Facebookon!

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük