Fontos információ a D-vitaminról!

Tegnap brutálisan túladagoltam a D vitaminszintemet és még élek!

Nem akartam öngyilkosságot elkövetni, csak egy kis színt szerettem volna a bőrömnek kölcsönözni így az év végén, vagyis elmentem egy közeli szoláriumba. Vérem D vitaminszintje néhány perc szolizás után az RDA javasolt napi mennyiségének több mint 400-szorosára emelkedet.

Mindezzel fityiszt mutattam jó néhány hétre az influenzának, a szív- érrendszeri betegségeknek, a daganatos betegségeknek, a mellráknak, a csontritkulásnak és még számos komoly népbetegségnek.

Érdemes minél többet a napon lenned, néha szoliznod, vagy D vitamint szedned, mert a D vitamin egy különleges, és egészségünk szempontjából nagyon fontos, nélkülözhetetlen vitamin!

Tudtad, hogy az influenzajárvány azért ősszel tör ki, mert ilyenkor a legkevesebb a napfény és az embereknek D vitamin szintje brutálisan alacsonyra csökken?

De mi is a D vitamin?

A D vitamin egy zsírban oldódó vitamin, melynek kulcsszerepe van védekezőképességünk megfelelő működésében, és a legújabb kutatások alapján kiderült gyulladáscsökkentő hatása is. Az alacsony D vitamin szint szoros kapcsolatban áll az egyre növekvő szív- és érrendszeri megbetegedésekkel, a rákos betegségek vagy akár az autoimmun betegségekkel is.

Kell-e félni a túladagolástól?

Az alábbi mennyiség bevétele számos kutatás alapján is biztonságos, ennek mennyiségét nem érdemes túllépni: felnőttek esetében legalább napi 5.000 NE mennyiségű D3 vitamin, gyerekeknél napi 2.000 NE, csecsemők esetében pedig 1.000 NE D3 vitamin rendszeres szedése szükséges.

Összefoglalva:

  1. A legolcsóbb vitaminpótlás a napozás!
  2. Ha nincs rá lehetőséged, vagy félsz a káros sugárzástól, akkor irány a szolárium!
  3. Ha félsz a szolizástól is, akkor marad a vitaminpótlás. Sokféle formában kapható. Tabletta, vagy lágyzselatin kapszula formában is pótolni tudod a D vitamint!

Fontos D-vitamin infók!

Nagyon fontos, hogy ez az ajánlott mennyiség a D-vitamin hiány megelőzésére szolgál! Ha TE D-vitamin hiányban szenvedsz hónapok vagy évek óta, akkor ennek az ajánlott mennyiségnek a többszörösére is szükséged lehet az optimális szint mielőbbi elérésének érdekében.

Alap esetben ajánlom a GAL K2+D3 cseppekkel beállítani  D vitamin szintet (nagyon fontos, hogy az alapot K2-vel együtt pótold!), de ha komoly egészségügyi problémáról van szó, akkor érdemes tovább növelni GAL D3 vitaminnal a D vitamin mennyiségét.

Forrás: Vitamin D: An Evidence-Based Review, Teresa Kulie, MD, Amy Groff, DO, Jackie Redmer, MD, MPH, Jennie Hounshell, MD, and Sarina Schrager, MD, MS, EVIDENCE-BASED CLINICAL MEDICINE

5 thoughts on “Fontos információ a D-vitaminról!”

  1. Pingback: Tökéletes rákmegelőző életmód | Paleo-Diéta.hu

  2. Kösz a linket Szabolcs! Egyre jobban azt látom, hogy az emberek kezükbe veszik az irányítást, informálódnak, vitaminokat szednek, s nem hagyják magukat félreinformálni! Előbb-utóbb az orvosoknak is észre kell ezt venniük, és változtatni, mint ahogyan egyre több paleo gondolkodású orvos van.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük