Hiánybetegségek paleós szemmel

Orvosok, kutatók százai támasztják alá a legszigorúbb tudományos előírásoknak megfelelően elvégzett kísérletekkel, hogy az egészségi problémák többnyire hiánybetegség eredetűek.
Bizonyított tény, hogy a betegségek elsősorban mikro tápanyagok: vitaminok, ásványi anyagok hosszú távú hiánya miatt jönnek létre.

Ebben a blogbejegyzésben szeretném felhívni a figyelmedet a vitaminok hiányára, mert nagyon sok időt, pénzt és felesleges gyógyszerfogyasztást, ill. ennek káros hatásait elkerülheted néhány egyszerű lépéssel!

Rengeteg betegségről már több évtizede kiderült, hogy nem valamilyen kórokozó, genetikai hajlam, bevitt méreganyag, hanem hiánybetegség okozza.

Tudom banális dolog, de az orvosok 99%-a sosem gondol a hiánybetegségekre, az első az alapos szervi kivizsgálás, vér- és vizeletvizsgálat (amiből természetesen nem derül ki a vitaminok hiánya), majd valamilyen gyógyszer felírása.

Ez a protokoll sajnos, tisztelet a kivételnek!

Józan parasztésszel végiggondolva, az agyon növényvédő szerrel kezelt, műtrágyázott, kizsigerelt földben termelt növények, zöldségek és gyümölcsök mennyi vitamint és ásványi anyagot tartalmazhatnak?

Ezzel a silány vitamin és ásványi anyag tartalmú növényekkel, zöldségekkel etetett állataink húsa vajon megelőzhetőek a hiánybetegségek?

Nagyon sok kutatás folyik ezzel kapcsolatban és sajnos azt mutatják, hogy már megközelítőleg sem tartalmaznak annyi hasznos anyagot, mint akár 40-50 évvel ezelőtt.

Még ha megfelelően táplálkozol is, változatosan eszel, elegendő zöldséget, húst és gyümölcsöt, szervezetedet nem tudod megfelelően ellátni, így nagy az esély rá, hogy néhány éven belül valamilyen hiánybetegség alakul ki nálad. Akár a gépjárművek esetén, megfelelő üzemanyagra van szüksége a tökéletes működéshez, úgy a testünknek is szüksége van a megfelelő üzemanyagra.

A Tesco-s párizsi és a zacskós leves nem a megfelelő üzemanyag!

Tudtad, hogy a skorbut pl. a C-vitamin hiányának tünete, az angolkór a D-vitamin hiányának tünete, a farkasvakság az A-vitamin hiányának tünete, a beri-beri betegség a B1-vitamin hiányának tünete, a vérszegénység pedig a B12-vitamin hiányának tünete…

Emellett a csontritkulás összefügg a K2 vitamin hiányával, az izomgörcsök a magnézium hiányára utalnak és a szívritmuszavarok hátterében állhat kálium, kalcium vagy magnéziumhiány is.

Nem vagyok orvos, de tapasztalatból mondhatom, hogy nagyon sok betegség hátterében valamilyen hiánybetegség áll. Ezért, ha bármilyen egészségügyi problémád felmerül és nem életveszélyes az állapotod:

  1. Először nagyon fontos, hogy legyen egy jó alapod, tehát kezdj el szedni egy magas dózisú multivitamint, amiben vannak vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek is megfelelő mennyiségben. (Itt nem a gyógyszertári multivitaminokra gondoltam!
  2. Ha nem javul a helyzet, akkor nyomozd ki, mely vitamin hiányának lehet a következménye az adott egészségügyi problémád. Fentebb találsz tippeket, pl. ínyvérzés – C vitamin, állandóan visszatérő megfázások – D vitamin, csontritkulás – kalcium és K2, szívritmuszavar – kálium és magnézium stb. (Egy korábbi blogbejegyzésemben megtalálod az ajánlott mennyiségeket)
  3. Ha még ezután sem javul a helyzet, próbálkozhatsz a dózis emelésével, és közben keresd fel az orvosodat egy vérvizsgálatra, amiből sok minden kiderülhet, és ez alapján beutal majd további kivizsgálásokra.

Hidd el, ezzel a három egyszerű lépéssel sok kellemetlen, váróban töltött órát, stresszt és felesleges gyógyszerfogyasztást megelőzhetsz!

Fontos D-vitamin infók!

Nagyon fontos, hogy ez az ajánlott mennyiség a D-vitamin hiány megelőzésére szolgál! Ha TE D-vitamin hiányban szenvedsz hónapok vagy évek óta, akkor ennek az ajánlott mennyiségnek a többszörösére is szükséged lehet az optimális szint mielőbbi elérésének érdekében.

Alap esetben ajánlom a GAL K2+D3 cseppekkel beállítani  D vitamin szintet (nagyon fontos, hogy az alapot K2-vel együtt pótold!), de ha komoly egészségügyi problémáról van szó, akkor érdemes tovább növelni GAL D3 vitaminnal a D vitamin mennyiségét.

Ha tetszett a cikk a hiánybetegségekről, kérlek oszd meg másokkal is a Facebookon>>

3 thoughts on “Hiánybetegségek paleós szemmel”

  1. Sajnos én elhittem az ilyen tartalmú tanácsokat, én is és a gyerekem is szedtünk multivitaminokat. Az eredmény? – gyomorfájás és még ki tudja milyen károkat okozott. Vitaminpótlás csak annak kell, akinek vitaminhiánya van!! Felelőtlenség azt tanácsolni valakinek, hogy szedjen vitamintablettákat, anélkül, hogy tudnánk a betegsége okát!

  2. Nagyon nem mindegy, hogy milyen multivitamint szedünk. Több mint 12 éve szedek magas dózisú multivitamint, de rajtam kívül még nagyon sokat, közeli barátaim is az ajánlásomra. Eddig még nem volt ilyen jellegű visszajelzésük.

  3. Teljes mértékben egyetértek Szilvivel! Mint ahogy nem mindegy milyen minőségű ételeket eszünk, az sem mindegy milyen minőségű vitaminokat szedünk. Sajnos a gyógyszertárakban, egyes üzletekben nem megfelelő tartalmú, és minőségű vitaminnak nevezett sz….metet forgalmaznak. Sajnos itt is jelen van az a tény, hogy a drága valószínűleg, jobb minőségű. Én is hosszú évek óta használok multi, és egyéb vitaminokat, amelyek érezhetően jótékony hatással vannak a szervezetemre. Semmilyen mellékhatása nincs.
    Üdv, Bandi

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük