Köret dilemma…

Jó magyar szokás szerint a köret nálunk szinte csak sült vagy tört krumpliból, rizsből és tésztából áll.

Mivel a paleolit táplálkozásban egyiket sem fogyasztjuk, rögtön jön a kérdés, de akkor mit együnk köret helyett?

Sokan azt hiszik, hogy mi csak párolt zöldségeket eszünk mindenhez, de ehhez képest köretek tárháza nyílik meg, amint belevágsz a paleo diétába.

Persze sokféle köret van, de most leírom Neked az én TOP 5. köretemet.

Akkor vegyük sorra őket:

1 helyezett

Első helyen említeném a kedvenc köretemet, a sült zellert. Megtisztítva és hasábokra vágva forró paleolajon vagy sertészsírban aranybarnára sütve tökéletes „sült krumpli” lesz belőle. Még azok is szeretni fogják, akik egyébként utálják a zeller erőteljes ízét, mert a sütés során szinte teljesen eltűnik az aromája.

2. helyezett

Második helyre tenném a salátákat. Uborkasaláta, paradicsomsaláta, paprikasaláta, cékla saláta, francia saláta, káposztasaláta, ecetes jégsaláta, karfiol saláta, brokkoli saláta… Rengetegféle salátát tudsz készíteni akár olívaolajos akár házi majonézes öntettel. Szinte nem lehet rájuk unni.

3. helyezett

Gyümölcssaláta vagy kompót. Mindenféle gyümölcsből készíthetsz salátát egy kis mézzel, citromlével megbolondítva, vagy kevés eritrittel, citromkarikával kompótkén megfőzve. Nagyon finom pl. a párolt alma egy kevés fahéjjal megszórva. Nyáron tehetsz el cukormentesen vagy paleo édesítővel őszibarackot, meggyet, cseresznyét stb. Télen pedig fagyasztott gyümölcsből is készíthetsz kompótot.

4. helyezett

Sült zöldségekből is remek köreteket készíthetsz. Az én kedvencem a zöldség fasírt, de mindenféle zöldségből készíthetsz tócsnit. Répát vághatsz zsülienre és olívaolajon ropogósra párolhatod. Zellerből vagy karfiolból készíthetsz pürét, ami nagyon hasonló a krumpli püréhez. Vegyesen párolhatsz zöldségeket, ezeket akár meg is bolondíthatod valamilyen fűszerrel.

5. helyezett

Paleo nokedli. Könnyen tudsz készíteni gesztenye és lenmaglisztből paleo galuskát. Kellemes íze nagyon hasonlít a hagyományos galuskához, így remekül passzol bármilyen pörkölt mellé.

Paleo galuska recept

Hozzávalók:

15 dkg gesztenyeliszt
10 dkg lenmagliszt
3 tojás
ízlés szerint só és víz

Elkészítés:

  • A gesztenye- és lenmaglisztet keverd össze egy tálban
  • Üsd a lisztekhez a tojásokat
  • Ízlés szerint sózd és önts hozzá annyi vizet, hogy nokedli keménységű tésztát kapj
  • Egy lábasban forralj fel vizet egy csipet sóval, s amikor a víz már lobog, a szokásos módon szaggasd bele a tésztát.
  • Néhány perc után vágj ketté egy galuskát és nézd meg, a közepe is megfőtt-e már.

Ezeken a köreteken kívül még számos cukormentes savanyúsággal, kovászos uborkával, csalamádéval vagy zöldségfőzelékkel, szószokkal színesítheted a köretek választékát. Tényleg csak a fantáziád szabhat határt.

Írd meg hozzászólásként, hogy Te milyen köretre esküszöl. Receptek is jöhetnek 🙂

 

13 thoughts on “Köret dilemma…”

  1. Korábban feltöltöttem a Facebook-ra a receptem, bemásolom ide: Mindenféle értelemben itt az uborkaszezon! Aki imádja a kovászos uborkát, az ne aggódjon, mert itt a kenyérmentes kovászos uborka receptje

    Hozzávalók:

    Kb. 1 kg uborka, 2 ek só, 10 db meggyfalevél, 4-5 szál kapor, 2 liter víz.

    Az uborkákat tisztítsd meg, két végét vágd be háromnegyedig ellentétes irányban.
    Forrald fel a vizet a sóval, majd öntsd rá az uborkákra és hagyd benne kihűlni.
    Amikor már hideg, vedd ki az uborkákat és tedd bele egy nagyobb üvegedénybe.
    A kaprot és a meggyfaleveleket dugdosd az uborkák közé, keverj el egy liter hideg vizet 1 evőkanál sóval, és öntsd rá az uborkákra.
    Ha nem lepi el, akkor keverj el még egy liter vizet a sóval és öntsd rá az uborkákra.
    Takard le egy konyharuhával és tedd az üveget egy napra meleg napos helyre.

    Jó étvágyat hozzá!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük