Két mérlegkimozdító tipp, ha nem indul be a fogyás!

fogyokura

fogyokuraSokan keresnek hasonló kérdésekkel:

Fogytam két kilót és azóta megállt, miért?
A barátnőm fogyott 8 kilót, de én miért nem fogyok egy grammot sem?

Nagyon sokan tapasztalják, akik elkezdik a paleolit táplálkozást, hogy hiába tartják be a diéta szabályait, hiába minden igyekezet, a kilók megmakacsolják magukat, a fogyás pedig vagy el sem indul, vagy hirtelen leáll.

Ilyenkor következik a pánik, aminek a következménye, hogy kevesebbet eszel, kihagysz egy-két étkezést vagy gőzerővel rákapcsolsz a konditeremben, pedig épp ezeket kellene elkerülnöd!

Első lépésként jó, ha kideríted van-e valamilyen fizikai vagy lelki akadálya a fogyásnak. Érdemes elolvasnod egy régebbi blogbejegyzésemet ezzel kapcsolatosan.

Azután érdemes ezt a fogyókúrával kapcsolatos blogbejegyzésemet is elolvasnod, így a paleo diétádat is felül tudod vizsgálni.

Ha ezek után se sikerül beindítanod a fogyást, akkor már csak két dolog maradt hátra, amit érdemes megvizsgálnod.

Az első az alváshiány…

Tudtad, hogy a szervezetünknek van egy saját belső órája. Persze ez viccesen hangzik, de igaz. Ezért a belső óráért a melatonin nevű hormon a felelős. Ahogy megy le a nap, egyre több melatonin termelődik, a sejtjeid pedig szép lassan nappali üzemmódról éjszakai: regeneráló üzemmódra kapcsolnak át. A melatonin hormon felelős a tested anyagcseréjéért és a zsírraktározásért is. Ha azonban rendszertelenül és keveset alszol, melatonin-háztartásod felborul.

Ha szeretnéd, hogy ismét beinduljon a fogyás, elsőként rendezned kell az éjszakáidat. Mindenképp szükséges napi nyolc óra nyugodt alvás, de az sem mindegy, milyen körülmények között alszol.  A hálószobádnak sötétnek kell lennie! Semmilyen fényforrás ne legyen a hálószobában! Se TV, se számítógép, se ébresztőóra fényforrása ne világítson. Igyekezz lehetőleg mindig ugyanabban az időpontban lefeküdni és felkelni.

A másik az étkezés…

Ez is elcsépelt már, de nagyon fontos, hogy rendszeresen egyél! A legtöbb fogyókúrás étrend pont a táplálékmennyiség csökkentésére irányul, így a szervezet “bepánikol” és azonnal raktározni kezd, amint azt tapasztalja, hogy lecsökkent a napi tápanyagbevitel, hiszen a belső egyensúlyt mindenképpen fenn kell tartania. (Épp emiatt alakul ki a jo-jó effektus is.)

Viszont ha odafigyelsz arra, hogy naponta 4-5 alkalommal egyél, a szervezeted szépen hozzászokik a folyamatos energiaellátáshoz, megnyugszik és leáll a raktározással.

Próbáld ki bátran mindkét módszert, s bízom benne néhány hét múlva nem csak sokkal jobban érzed majd magad, hanem ki is billen az a fránya mérleg pozitív irányba 🙂

6 thoughts on “Két mérlegkimozdító tipp, ha nem indul be a fogyás!”

  1. A Gastroyal paleo fogyókúrás menüje 1 kis reggeliből és 1-1 nagyétkezésből áll ebédre és vacsorára. Azt irod a cikkben, hogy 4-5 étkezés a célszerű, mit szólsz ehhez a Gastroyal féle 3 étkezéses beosztáshoz?

  2. A hagyományos főétkezések: reggeli, ebéd, vacsora. A reggeli és az ebéd között van 4 óra, az ebéd és a vacsora között pedig 6 vagy 7 óra. Ki az, aki kibírja nassolás nélkül? Ezért inkább jobb, ha beiktatunk mondjuk 4 óra környékére egy uzsonnát. Négy étkezéssel egyenletes marad a vércukorszint, és Te is elégedettebb leszel, mert nem gyötör a nassolásvágy 🙂

  3. @Cirbolya

    Természetesen megfelel, amit fentebb is írtak, az előnyös lehet, jobb mint megenni 2 vacsorányi táplálékot. Én 3 hét alatt fogytam 6kg-ot, a következő 3 hétben 3-at, majd 1.5-öt és így tovább. Matematikai pontossággal konvergáltam a zsírtalan súlyomhoz.
    Reggelire gyümölcs, ebédre húsok, zöldségek, levesek, vacsorára rántotta sok zsírral, és szalonnával. Rengeteg zsírt megettem abban a másfél hónapban, már azóta visszább vettem. De nagyon megérte, nagyon jól érzem magam.

    Üdv!

  4. Szia Szilvi!Achilles ín és ízületi gyulladásom van mindkét lábamban.Túlsúlyom is van bőven.Semmi kezelés nem használ rá.Szeretném kipróbálni a paleot.Elképzelhetőnek tartod ,hogy segít rajtam?Köszönöm

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük