Alapanyagok

paleo diéta, paleo étrend, paleo, paleo diéta alapanyagokA Paleo diétában alkalmazott alapanyagok listája egyszerű és könnyen beszerezhető. Ez a lista nem tartalmaz olyan összetevőt, amit ne kapnál meg az interneten, a Tescoban vagy a Lidl áruházakban.

Sok paleo diétával kapcsolatos oldalon vannak feltüntetve olyan alapanyagok, amik nem 100%-ban paleók, ezért vigyázz, milyen lista alapján építed fel a paleolit táplálkozást.

A zab pl. csak nagyon minimális mennyiségben fogyasztható, de sok honlapon szinte minden recept tartalmaz zabot, sőt! Arra biztatnak, napi szinten fogyassz zabkenyeret. Óva intenélek attól, hogy kövesd ezeket a téves információkat.

Jöjjön hát a paleo alapanyagok listája:

Zsiradékok:

  • Sertészsír
  • Libazsír
  • Kacsazsír
  • Sertészsír
  • Olajessimo, vagy paleolaj (interneten is rendelhető!)
  • Kókuszolaj, kókuszzsír (interneten is rendelhető!)
  • Hidegen sajtolt extra szűz olívaolaj (saláták elkészítéséhez!)
  • Tisztított vaj (ghi)
  • Dióvaj, mandulavaj (sütemény krémek készítéséhez) – házilag könnyen elkészíthető, addig kell őrölni a magot, pl. mandulát, míg a magból vaj keletkezik.

Lisztek helyett:

  • Darált kókusz süteményekhez (ez a legolcsóbb sütemény alapanyag!)
  • Darált szezámmag
  • Darált lenmag
  • Darált mandula (Lidl áruházban kapható!)
  • Darált dió
  • Darált mák
  • Darált mogyoró (Lidl áruházban kapható, szigorúan bokron termő mogyoró!)
  • Bármilyen paleo liszt

Tojás:

  • Bármilyen formában elkészítve (főtt tojás, rántotta, tükörtojást stb.)

Húsfélék:

  • Sertés
  • Marha
  • Csirke
  • Kacsa
  • Liba
  • Hal stb.

Zöldségek:

  • Friss vagy fagyasztott zöldségek (kivéve hüvelyesek pl. borsó, bab, szója és nagy szénhidráttartalmú zöldségek: burgonya, kukorica.

Gyümölcsök:

  • Bármilyen friss gyümölcs
  • Fagyasztott gyümölcsök
  • Aszalt gyümölcsök (csak módjával)

Édesítőszerek:

  • Stevia
  • Nyírfacukor
  • Eritrit
  • Kókuszcukor (csak kis mennyiségben!)
  • Szacharin
  • Méz (csak kis mennyiségben!)

Tejtermék:

  • Kemény sajt – parmezán, ementáli, pannónia stb.
  • tisztított vaj (ghí)

 Fűszerek:

  • Hagyományos és különleges fűszerek bátran, korlátlanul használhatók!

  Paleo alapanyag beszerzési lehetőségek listája >>>

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ www.paleo-dieta.hu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

197 thoughts on “Alapanyagok”

  1. Szia Naomi! A szőlőcukor az miért nem paleo, ha a szacharóz, ami lényegében sima cukor, bele tartozik? Válaszodat előre is köszönöm!

  2. Szia! Nem szacharóz szerepel a bejegyzéseben, hanem Szacharin édesítőszer, 0 kalóriás cukorhelyettesítő. A tanulmányok alapján teljesen biztonsággal alkalmazható. Erről Szendi bejegyzését is elolvashatod: https://www.tenyek-tevhitek.hu/karos-e_az_egeszsegre_a_szaharin.htm A szőlőcukor tulajdonképpen glukóz, ami azonnal felszívódik, megemeli a vércukorszintet és számos civilizációs betegség okozója lehet. Remélem sikerült meggyőznöm 🙂 Szilvi

  3. Szia!
    Nagyon tetszik a honlapod, még csak most ismerkedem az étrenddel.
    Borzasztó nagy segítség lenne, ha esetleg dokumentálnál egy napodat, hogy mit ettél aznap, kicsit tartok attól, hogy nem tudom rendesen helyettesíteni a rossz berögződéseket, stb es nagyon motiváló lenne, ha meg tudnád mutatni, hogy csak tul gondolom az egészet.

    Koszonom,
    Saci

  4. Szia!
    Szeretném elkezdeni a paleo étkezést, viszont tojás allergiám és érzékenységem is van. Így hogyan tudnám tartani ezt az étkezést? PCO-m van és rengetek ételérzékenységem, többek között tej, tojás, glutén, bizonyos gyümölcsök, zöldségek.
    Nagyon jó lenne, ha találnék olyan étkezési formát, amit élvezettel csinálnék egész életemben, és akár javulna az állapotom.
    A segítségedet előre is köszönöm!

  5. Szia Tímea! Ezek az ételérzékenységek főleg azért alakulnak ki, mert áteresztővé vált a bélfal. Ha áttérsz a paleolit étrendre, biztos vagyok benne, hogy sokat fog javulni a helyzet. Ha vezetsz étkezési naplót, akkor pedig ki tudod szűrni, hogy a paleo élelmiszerek közül egyelőre mi az, ami problémát okoz. Ezeket elhagyod, majd idővel próbáld meg, még érzékeny vagy-e rá. Szilvi

  6. Szia Saci! Ne görcsölj rá ennyire, nagyon egyszerű a paleo. Pl. reggelire általában eszem 3 tojásból rántottát, mellé zöldségféléket (paradicsom, retek, uborka stb.) + tea. Ebédre pl. készítek valamilyen sültet, mellé köretnek sült édesburgonya vagy sült zeller salátával, uzsonnára legtöbbször 4-5 körül erőlevest eszem zöldségekkel, vacsorára pedig vagy déli maradék, vagy zöldturmix spenót-banán kombinációval. Ha feliratkozol a hírlevelemre, ajándékba küldök paleo menütervet. http://www.paleo-dieta.hu/hirlevel-feliratkozas/

  7. Szia!
    Egy kérdésem lenne. Van egy paleo süti receptem amiben a pudinghoz vaníliás pudingpor és zselatin is kell. Ezek megengedettek a diétába? Vagy ha nem akkor mivel tudom helyettesíteni?
    Azt olvastam, hogy mézet is csak módjával lehet fogyasztani, de ebben a receptben kétszer annyi a méz, mint a nyírfacukor. Gondolom az állag miatt, ezt mivel tudnám helyettesíteni?
    Előre is köszönöm a segítséget!

  8. Szia Timi! Pont az ilyen kamu paleo receptek miatt írtam meg a szakácskönyveimet. A pudingpor vagy kukorica, vagy burgonyakeményítőt tartalmaz, ami nem paleo. A mézzel igen, óvatosan kell bánni, én maximum csak a kávé ízesítésére szoktam ajánlani, minimális mennyiségben. A puding kiváltására próbáld meg a tojás sárgája, tápióka keményítő, vanília kivonat kombinációt. Méz helyett pedig eritrit vagy nyírfacukor.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük